We vinden het heel belangrijk dat onze kinderen hun plaats vinden in de maatschappij. Daarom hechten we veel belang aan projectwerking.

Dankzij deze projecten leren de leerlingen omgaan met anderen. Ze komen in contact met andere culturen, leeftijden, gewoonten, nationaliteiten, beperkingen,…  zodat ze hun sociale vaardigheden optimaal kunnen ontplooien.

Jongeren van het secundair dansen tijdens dansproject in Leerexpert Kokoen

Ik ben een Warrior - Samenwerken rond diversiteit

Wat gebeurt er als je een groep anderstalige nieuwkomers, leerlingen met een fysieke beperking en balletdansers in spe samenbrengt? Samen met drie andere scholen gingen we de uitdaging aan.

Jongeren die elkaar gewoonlijk niet zo gemakkelijk tegenkomen, leerden elkaar kennen en werkten samen aan een dansproject. Ze dachten na over wat het betekent een warrior te zijn. Samen slaagden ze erin om diversiteit te zien als een meerwaarde. Bye bye vooroordelen!

Het resultaat? Krachtige ontmoetingen en een ontroerende video van hun dansperformance. Met deze video willen ze iedereen inspireren om gelijkenissen te zien in de verschillen

Met dank aan Oscar and the Wolf, Sam Asaert, het Koningin Mathilde Fonds, Koning Boudewijnstichting en de leerlingen en leerkrachten van Leerexpert Kokoen, secundaire school Marco Polo en Koninklijke Balletschool Antwerpen.