Onze lessen in OV1 type 4
Onze school heeft een uitgebreid lessenaanbod waarin iedere leerling zich thuis zal voelen.
stedelijk buitengewoon onderwijs
Onze school heeft een uitgebreid lessenaanbod waarin iedere leerling zich thuis zal voelen.
Elke 2 maanden werken we rond een thema. In elk thema komen de verschillende leervakken aan bod zoals:
Wij vinden keuzes leren maken erg belangrijk vandaar dat we per trimester 8 keuzeactiviteiten aanbieden. De leerlingen kiezen tussen:
De secundaire afdeling heeft een fulltime leerkracht lichamelijke vorming.
De leerkracht lichamelijke opvoeding geeft bewegingsrecreatie aan alle leerlingen, aangepast aan hun beperking(en).
De leerlingen zitten tijdens de lessen bewegingsrecreatie niet in hun klasgroep maar worden ingedeeld volgens homogene sportgroepen.
Volgende sporten kunnen aan bod komen:
Maandelijks gaan de leerlingen ook zwemmen en fitnessen. Hiervoor wordt samengewerkt met het MFC.
Wij werken aan de persoonlijkheidsontwikkeling van de leerlingen door middel van bewegingsactiviteiten.
We vinden het belangrijk dat de leerlingen een brede waaier aan sporten aangereikt krijgen, zodat zij tijdens hun vrije tijd ook de weg naar een sportclub vinden.
De school vindt het heel belangrijk dat onze kinderen hun plaats vinden in de maatschappij. Daarom hechten we veel belang aan projectwerking.
Kleinere projecten met de secundaire afdeling (klasgroep overschrijdend):
Schoolprojecten (basisschool + secundair):
Schooloverschrijdende projecten:
Voor de schooloverschrijdende projecten heeft de school samenwerkingsverbanden met verschillende andere scholen.
Dankzij deze projecten leren de leerlingen omgaan met anderen. Ze komen in contact met andere culturen, leeftijden, gewoonten, nationaliteiten, beperkingen,… zodat ze hun sociale vaardigheden optimaal kunnen ontplooien. Deze projectdagen vinden meestal plaats buiten de school…
> Bekijk enkele van onze projecten op onze projectpagina
Onze jongeren laten hun stem horen in de leerlingenraad! Zo wordt de school meer ‘hun’ school.
De leerlingen mogen dingen veranderen vanuit hun kijk. Zo voelen ze zich meer betrokken en wordt de school leuker en boeiender.